25 Aralık 2015 Cuma

Kitap Tanıtım/Yorum || Eksik Parça (Mara Dyer Trilogy # 1) - Michelle Hodkin

Kitabın Adı: Eksik Parça

Alt Başlık: Mara Dyer Trilogy 1

Yazar: Michelle Hodkin
Baskı Tarihi: Nisan 2015
Sayfa Sayısı: 424
Kitabın Türü: Roman, Fantastik, Edebiyat
Orijinal Adı: The Unbecoming of Mara Dyer
Çeviri: Dilan Toplu
Dil: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları

Kitabın Kapağı
Kitabın Kapağı

Bir gün uyandığında son birkaç gününü hatırlayamadığını düşün...  Mucizevi bir şekilde kurtulduğun kazada tüm arkadaşlarını kaybettiğini,  Ailenin yeni bir sayfa açmak için taşınmak zorunda kaldığını,  kendi geçmişinle ilgili senden daha fazlasını bilen bir çocukla tanıştığını,  tüm yaşadıklarından sonra yeniden âşık olabildiğini,  gerçek olması imkânsız halüsinasyonlar gördüğünü,  aklını kaçırdığından endişelenmeye başladığını düşün.  Ne yapardın?  Mara Dyer işte bu sorunun cevabını öğrenmek üzere…   
Hakkında:
“Mara Dyer’ın unutulmaz bir rüyayı andıran, gizemli ve romantik hikâyesi sizi esir alacak.”  Cassandra Clare, New York Times çoksatanı Mortal Instruments serisinin yazarı 
“Eksik Parça kara mizah, merak uyandıran gerilim ve samimiyet arasında nadir bulunan bir denge kurmayı başarmış. Bir an kahkaha atarken hemen arkasından korkup tüm ışıkları açarak battaniyenin altına girmek istedim. Michelle Hodkin, tüyler ürperten betimlemeleri ve iç ısıtan romantik sahneleriyle yetenek ve kalitesini gözler önüne sermiş. Daha önce böyle bir roman okumamıştım.”  Veronica Roth, New York Times çoksatanı Divergent serisinin yazarı



Yorum: 
Yorumuma şunu belirterek başlamak istiyorum. Kitapta bence eksiklikler vardı ve bunun için puan kırmayı düşündüm ama ben genelde bir kitabı okuduğum zaman ve blogda o kitabın incelemesi ve puanlamasını yapmadan önce muhakkak yazar hakkında bilgi toplar ve puan verirken bu bilgileri de göz önünde tutarım. Bu kitabın yazarı olan Michelle Hodkin adlı kız daha 16-17 yaşında ve bu kitapta ilk kitabıymış. Ve ben de düşündüm ki daha bu kadar genç ve tecrübesizken bu kadar profesyonelce yazmış olduğu bu kitaba biraz tolerans gösterebilirim :)



Şimdi kitaba dönelim; ben kitabın konusundan dolayı oldukça heyecanla başladım ve tek solukta okudum. Açıkçası ben kitabın son 80-90 sayfsasına kadar paranormal mi yoksa normal genç-yetişkin mi olduğunu çözemedim. Ama başrol çocuk olan Noah sırlarını ifşa ettikten sonra paranormal olduğunu anladım. Ama bu kitapta ana tema kesinlikle gerilimdi, hem de gerilimin sınırlarını zorlayacak kadar gerilimdi. Kitabı geç saatlerde okumaya uygun buldum ben çünkü sürekli arka planda yavaş yavaş çalan bir koku filmi müziği var gibi geliyordu okurken.


Önce şöyle bir karakterleri tanıyıp, hatılayalım dilerseniz. Başrol ve olayların anlatıcısı olan Mara, kısa bir süre önce kendisi, arkadaşları Claire, Rachel -en yakın arkadaşı- ve erkek arkadaşı olan Jude yıkık bir binanın içindeyken binanın yıkılması üzerine arkadaşları ölüyor ve Mara kurtulan tek kişi oluyor. Ama işin tuhaf kısmı Mara oraya neden gittiğini ne olduğunu hiç hatırlamıyor. Bunun üzerine kızın psikolojik sorunları ortaya çıkıyor (sürekli halisünasyon falan görüyor) ve bunun üzerine ailesi ile birlikte başka bir yere, Florida ya taşınıyorlar. Ama maalesef bu olayın etkilerini hafifletmeye yetmiyor falan filan. 

Yeni okul da tanıştığı çocuk Noah hemen okurun dikkat odağı oluyor bence. Kuralları takmayan, okulun en beğenilen çocuğu. Rahat davranışları ve kırdığı kalpler de işin cabası. Ama gelin görün ki Noah, bir şekilde bizim deli kıza ilgi duymaya başlar (çok şaşırtıcı değil mi *.* ). Kız akıllı olduğu için elbette ki Noah dan uzak durmak ister ama Noah şaşırtıcı derecede koruyucu ve kimseye göstermese de iyi biri. Ayrıca beni de çok güldürdü açıkçası. Gizemli bir tip olmasının yanı sıra meyerse Noah ın normal bir insan olmadığını öğrenince ister inanın ister inanmayın ama ben çok şaşırdım. Çünkü bazı kişilerin ölümlerini daha ölmeden önce görmesi ve insanları kurtarabilmesini beklemiyordum. Yazar orada iyi iş çıkarmıştı bence sonuçta Noah kendi gücünün farkına tam olarak vardığında (çünkü o da Mara dan önce tam olarak bilmiyordu), ben onun artık normal bir insan olduğundan neredeyse emindim.

Benim sevdiğim bir yan karakterden de bahsedeceğim: Daniel, Mara nın kusursuz çocuk tipindeki abisi. Her ne kadar inek ve aşırı sorumluluk sahibi de olsa, her durumda Mara ya destek çıkıp, Noah la iyi anlaşması bence onu sevilen bir karakter haline getiriyor.

Benim sonunun çok yarım olduğunu düşündüğüm diğer bir yan karakter ise Mara nın yeni okulundaki yakın tek arkadaşı olan Jamie. Bu karakter bence kitaptaki en tuhaf karakterdi; çünkü diğerlerinin aksine onun hakkında net bir karara bir türlü varamadım. Kitaba bir anda dahil oldu. Anna adlı okul popüleri olan kıza karşı Mara yı savunduğu için Anna onun üstüne iftira attı ve okuldan atılarak (bir de bu bahsettiğim çocuk üztün zekalı) kitaptan bir anda tamamen çıktı. Ayrıca sürekli hain bir karakter olabilecekmiş potansiyeli vardı bence.

Kitapta olaylar birbirinden bağımsız ama bir o kadar da birbiriyle alakalıydı bence. Bol bol kafa karışıklığı yaşndıktan sonra olayların bir kısmı açığa kavuşunca kafası rahatlıyor insanın doğal olarak. Ama mesela kız olayları çözdüğünde gerilimin bir kısmı da azalıyor ama bu sefer tehlikeli durumlar ortaya çıkıyor. Şöyle ki bir kişinin ölümünü isteyip üstüne bir de ölüm şeklini de kafasında canlandırdığında, bir bakıyor o kişi o şekilde onun istediği gibi ölmüş oluyor. Bence bu durum çok ürkütücü, üstelik 5-6 kişi öldükten sonra ancak bunu çözmesi de ayrı bir durum. Yani Noah la tam tersi yeteneklere sahipler ve bence bu durumda oluşan iyi kalpli erkek, tehlikeli kız değişik geldi bana -hoş, Noah a ne kadar iyi çocuk denebilir tartışmalı :D:D -. Neyse kız üstündeki bu laneti öğrendiğinde hafızası da yerine yavaş yavaş derken tamıyla olayları hatırlayınca ben de merak zirvedeydi. Meğerse o eski bina da macera olsun diye 4 arkadaş takılmaya gidiyorlar ve Claire ve Rachel uzaklaştığında Jude ona kötü davranışlar sergilediğinde, Mara nın yardım isteyecek bir olmadığından Jude dan kurtulmak için binanın onun üstüne yıkılımasını diliyor ve öyle de oluyor. Ama maalesef durumda arada kaynayan Claire ve Rachel da binanın altında kalıyor. Kız katil olduğunu düşünüp, delirmesin de ne yapsın !!!

Başta dediğim gibi kitapta sürekli bir gerilim söz konusuydu özellikle Mara tek başına kaldığında. Yani sürekli Jude veya Claire yi çevresinde gördüğünü zannediyordu ve bunların hepsi o kadar sık tekrarlandı ki ne okur ne de Mara kitabın son iki sayfasına kadar Jude un aslında gerçekten de yaşadığını anlamadık.İşte bomba diye buna derim ben yaaa. O kadar heyecanlandım ki aklıma bir ton soru akın etti. Jude un amacı ne, Mara ne yapacak, Mara olanları Noah a anlatacak mı, anlatırsa tepkisi ne olacak? Bunları aklımda bıraktığı için buradan yazarımıza teşekkürlerimi sunuyorum (!!!) .
Kitapta eksik olduğunu düşündüğüm üç nokta var, kısaca söyleyeyim:

1. Kitapta maalesef betimleme eksiklikleri vardı. Hep diyorum yine diyeceğim, şöyle karaktelerin tiplerini iyice bir tasvir etseler ne olacak?


2. Tamam gerilim teması vardı ama yine de başrol iki kişinin arasındaki aşkı işlemek zorunda yazar ve öyle de yapmış. Ama bilmiyorum bana biraz eksik geldi ya da eksik değildi de yarım yamalak geldi. Ama belki de olması gereken buydu çünkü Noah sürekli kıza ulaşmayı deniyordu ama kız önce Noah tekinsiz olduğu için, sonralarda da kız ona zarar vermekten korktuğu için mesafeliydi. Ama yine de birbilerini seviyor olmaları bile benim yüzümde bir gülümsemeye sebep oldu.

3. Bu eksikten ziyade bir sitem benim için. Aklımda bir ton soru varken kitap yarı da bitti. Anlıyorum ikinci kitaba yol veriliyor ama ya benim soruları? En büyük soru da bu bence: Noah ve Mara ne ? Normal insan değilller o kesin e ne oldular bu durumda. İkinci kitapta umarım bunun cevabı vardır :)

Şimdilik benden bu kadarrrrr diyorum ve puanımı veriyorum...

Puanım:








Bugün de hayatınızda bol bol hayaller ve kitaplar olması dileğiyle...


Bu yazıyı "birkitapolsam.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!



13 yorum:

  1. Ayy cidden 16-17 yaşlarında mıymışş o_O bu kitabı ya çok beğeniyorlar ya da hiç beğenmiyorlar bu yüzden kararsız kalıp okuyamadım bir türlü. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öneririm eğer gerilim seviyorsan neredeyse dibine kadar var ve merakta bırakıyor insanı :):):)

      Sil
  2. merhaba canım :) ne güzel bir blog bu böyleee :) bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim çok mutlu ettiniz beni *_*

      Sil
  3. isim kapak ve fotolar çokoş ve havalı :)

    YanıtlaSil
  4. Sizi takipteyim.

    Edebiyat blogları ile karşılaşınca mutlu olmanın yanında elbette izleyici de olmadan edemiyorum.

    Öykü, anı, deneme, gezi yazılarım ile yalnızca kendi çektiğim fotoğraflardan oluşan blogum www.acemidemirci.blogspot.com adresine ben de beklerim.

    Öykülerin kesişmesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın bende aynı mutluluğu paylaşıyorum hemen takip ederim artı olarak düzenlemiş olduğum blog keşif etkinliğimin listesine de adınızı ekliyorum:):)

      Sil
  5. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim. Çok güzel dizayn yapmışsınız. takip ettim bende beklerim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette takip ederim çok teşekkürler söyledikleriniz için:):)

      Sil
  6. Kitapta ne kadar çok olay olmuş öyle :D Serinin devam kitaplarında soruları cevaplandırır sanırım yazar :)) Sevdim gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya aslında ikinci kitabı okudum ve yazar kesinlikle cevaplandırıp,üç kat daha karmaşık sorular bırakmış kafada maalesef tatmin olamadım meraktan:D:D

      Sil
  7. Bence de ilk kitapta eksiklikler vardı ama ikinci kitapta işler fena halde kızışıyor :D Gerçi serinin finalini yani son kitabını da çok sevemedim ben ama genel anlamda sevdiğim bir seri benim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yakında son kitabı okuyacaktım ama şimdi sen böyle deyince içimde bir şüphe oluştu ikinci kitapta güzel toparlamıştı yazar ama bakalım =)

      Sil

- Arkadaşlar yorumsuz bırakmayın; ama kaba ve rahatsız edici kelimeler ve konularda da yorum yazmayın !
-Yorumlarınıza en kısa zamanda hep cevap vermeye çalışacağım :)

Kitap Tanıtım/Yorum Kitap Tanıtım/Yorum Kitap Tanıtım/Yorum Kitap Tanıtım/Yorum Seri Tanıtım Kitap Tanıtım/Yorum

Hayalperestin İlgili Yazıları :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...